VÄLKOMMEN TILL SPRAKFÅLENS BILDBLOGG! hÄR HITTAR DU SKISSER, FÄRDIGA BILDER OCH ANNAT INTRESSANT.


DON´T FORGET TO CLICK THE PIC!

lördag 17 december 2011

Havrekärve


Visste du att de enda fåglar som uppskattar den där havrekärven du bjuder på varje jul, är domherrar och gulsparvar? Och det är ju inte så ofta de hälsar på i bebyggda områden, tycker jag mig ha märkt. Därför skippar jag havrekärven för det mesta.
Men det är en väldigt fin julsymbol, tycker jag, därför får den vara med i min julbildskavalkad. Klart man ska bjuda fåglarna på mat!
När fåglarna försvinner ska människan se upp. Då är det fara å färde.
Många fågelskådare rapporterar hur tyst skogarna har blivit...
Ja, hur många fåglar har du själv hört i år? Visst tycker jag att det blir tystare och tystare runt omkring oss. Hemska tanke!


Dagens filmtips: Fåglarna av Alfred Hitchcock

Kära vänner! Endast sju dagar kvar till julafton! Börjar inte gåtans lösning klarna för er? Jag vill ha MÅNGA förslag på tanken bakom motiven. Och helst korrekta!

Inga kommentarer: